Followers

Jumaat, 18 September 2009

Hari Raya Bersama Sahabat

hari raya bakal menjelang..mesti ramai sahabat kita yang menghantar surat, sms dan kad ucapan dan sebagainya utk menandakan tanda ingatan mereka kepada diri kita..
selain itu, mungkin ramai sahbat-kita yang jauh telah menelefon kita dan menyatakan hasrat ingin beraya bersama kita..
lihatlah betapa beruntungnya diri kita mempunyai sahabat sedemikian..
ucapan ikhlas Selamat Hari Raya dari saya untuk semua sahabat-sahabat.. semoga hari raya pada tahun ini menjadi sangat bermakna untuk kita semua...

Selasa, 15 September 2009

Buat Sahabat Yang Aku Sayangi..


Aku terfikir dan aku termenung…
Adakah aku terlalu mementingkan diri?
Melupakan semua kenangan kita bersama dulu..
Mungkin masa telah merubah segalanya..aku bukan berubah hati tetapi berubah keadaan dan situasi..
Aku terdesak untuk memilih…
Jika diberi kuasa..akan ku putarkan waktu biar kita dapat bersama kembali seperti dulu..
Tapi aku bukan Tuhan yang boleh menentukan segalanya..aku tak mampu untuk memuaskan hati semua..
Sifat aku yang langsung tidak sempurna.. sifat kita yang semuanya sama..
Aku bukan mrajuk kerana aku terpinggir.. aku mrajuk krana sahabtku tidak memahami..
Walau apapun..kamu semua adalah harta yang paling berharga yang pernah aku miliki..
Maafkan lah segala kesalahan aku selama ini..
ketidak kesempurnaan aku dalam bersahabat..
Maafkanlah aku wahai sahabat…
Maafkanlah aku wahai sahabat…
Maafkanlah aku wahai sahabat…

Ahad, 13 September 2009

Sayang sahabat tidak bertempat…

Ada satu lagi kisah brader nie..
Brader nie sayang sgt sahabat dia sorg nie..
Walaupun sahabat dia wat salah mcm mana pun dia tetap backup sahabt dia nie..
Satu hari sahabat dia curi nset walkman orang..
Then, orgdapat lah tangkap sahabat brader nie.. tp org tak terus menghukum beliau(sopan la skit) huhu.. oleh kerana berada nie orang yang sangat boleh dipercayai (caya la sgt) huhu, maka org2 nie paggil la brader nie utk memberitahu kebenarannya. Brader nie mmg x tahu yg sahabtnya itu seorang pencuri.
“brader, btul ke ni walkman mamat nie?”, tya org tue untuk disoal siasat.
Oleh kerana kes kecurian itu melibatkan sahabatnya, brader tue mmg backup gila la kwan dia tue.. sebab brader tue backup mamat tue kerana brader tue x percaya mamat tue seorg pencuri. Dia x percaya sahabatnya itu seorang pencuri.
Selepas mendapat ketenrangan dari brader tue, sahabat brader tue dibebaskan tanpa ikat jamin… huhu..mcm polis la plak…
Slaps tue brader tue tya la sahabat dia kebenaranya. Mmg ternyata dia seorg pencuri.
Hampa hati sahabatnya itu slps mengetahui perangai nya itu.

P/s : walaupun dia sahabat kita dan kita syg dan percaya sgt kat dia, jgn la menipu untuk dia….

Sabtu, 12 September 2009

sahabat n roomate..x sama ka?

Problem..problem..
Sifat manusia memang x da yg semprna..
Walaupun kita cuba lakukan yang terbaik untuk org len.. kadang2 org x kan pernah nak hargai apa yg kita lakukan..
Hari ni..sy cuma nak membincangkan tentang masalah kawan@rakan@sahabat sebilik kita atau nama saintifiknya dikenali sebagai roommate…
Hadirin sekalian…
Dirumah, kita ada ibubapa kita, adik beradik kita, kakak abg kita yang sentiasa bersama kita.. makan, tgok tv, sembang dan sebagainya. Di rumah, merekalah yang paling rapat dengan kita… mereka jugalah tempat kita berkongsi masalah..
Tp, apabila kita berada di sinstitut pengajian tinggi, kita akan keluar dari situasi itu. X kan ada ibubapa, kakak abg kita yang sentiasa bersama kita dan mendengar masalah kita. Tp yang ada dekat dengan kita ialah roommate.
Kita perlu menerima cara kehidupan org lain. Kita perlu menerimanya dengan cara apa pon. Kerana hanya mereka yang dekat dengan kita. Memang lumrah manusia yang tidak akan sempurna. Memang terdapat kecacatan dalam pergaulan persahabatan sebagai roomette namun carilah jalan penyelesaian sebaik mungkin.
Tidak salah untuk mengkritik, tp jaga lah roommate anda sebaik mungkin..
Sakit demam kita, makan minum kita, cara hidup kita… hanya roommate ja yang mengenal kita..
Jaga lah ia sebelum kita menyesal kehilangan mereka…

Khamis, 10 September 2009

Sahabat atau Kawan

Assalamualaikum….
Lama x bersua..sambil baca page nie.. kena secawan horlick pon sdap time2 nie… huhu…
Nak dgar citer x?
Dulu, ada seorang brader nie yang sangat setia pada sahabatnya.. tp sahabatnya nie langsung x pernah menganggap brader tue sahabat dia pon..
Pada suatu hari, ada orang nak blasah sahabat brader nie… brader nie dengan semangat nak membela sahabatnya pon bersama-samalah setiap masa..takut jadi apa2 kat sahabat nya itu.. akibat x tahan sangat, diorang (samseng kampungDusun yang cari pasal) tue setiing tempat untuk berjumpa… brader n sahabatnya pon set.. “ok” kata mereka.
At the time hari perjumpaan, brader tue tunggu la sahabat baiknya itu. Tunggu punya tunggu..x datang2 gak.. dlm pikiran dia mungkin sahabatnya dah pergi dulu kot. Dia pon pergi sorang diri bersua dengan samseng tue.. dengan harapan persengketaan mereka dengan sahabanya itu selesai.
Nasib baik brader tue bijak berdiskusi ngn samseng2 tue.. bincang punya bincang…
Settle!!..tp hati brader tue mmg hancur la pasal sahabatnya tue pengecut.. janji nak jumpa sama2 tp penipu..
Mcm mana klu brader tue kena blasah.. sapa nak back up dia? Jawab..jawab..
Sejak dari hari tue..dia dah tak anggap mamat tue sbg sahabt dia lg.. walaubagaimana pon brader tue tetap kawan dengan dia..
Sebab bagi brader tue… dia hanya kawan yang ada bila senang dan hilang bila susah.. klu sahabat, dia sentiasa ada ketika kita senang dan susah..
So, hati-hati pilih sahabat..kisah aku dulu ckuplah untuk jadi tladan k..

Jumaat, 4 September 2009

PERJUANGAN BERSAMA SAHABAT

DULU…
Dulu perjuanganku bersama sahabat sentiasa segar diingatan. Terkenang akan nama-nama seperti Afif, Mustaqim, Najib, Hafiz, Syakireen, Syauqie, dan semua barisan pejuang SPM 2006…
DULU…
Wilayah perjuanganku bersama sahabat adalah di SMK Agama Arau. Kawasan Arau yang menjadi taman permainan terbesar dalam hidup aku.. Ya.. belakang istana, Taman RPA, Taman belakang Istana, Pasar Malam Arau dan banyak lagi tempat..
Argh..alangkah rindunya aku akan perjuangan aku dulu..
TAPI KINI…
Kini aku bersama pejuang-pejuang baru.. Mereka sentiasa membantu aku.. Mereka sentiasa bersama-sama aku.. Nama-nama mereka eloklah aku tak sebutkan disini kerana takut dapat dikesan oleh pihak ISA.


KINI….
Wilayah perjuangan ku semakin besar.. IPG Ipoh nama gah di Malaysia.. Sungai Ulu Kinta, Lost World, Tanjung Rambutan, Latar Kijang, Kuala Kangsar.. banyak la…
Cuma belum sempat lagi nak pergi…
Nanti pejuang-pejuang ku…
Kita pergi Bukit merah plak eh.. huhu…