Followers

Khamis, 10 September 2009

Sahabat atau Kawan

Assalamualaikum….
Lama x bersua..sambil baca page nie.. kena secawan horlick pon sdap time2 nie… huhu…
Nak dgar citer x?
Dulu, ada seorang brader nie yang sangat setia pada sahabatnya.. tp sahabatnya nie langsung x pernah menganggap brader tue sahabat dia pon..
Pada suatu hari, ada orang nak blasah sahabat brader nie… brader nie dengan semangat nak membela sahabatnya pon bersama-samalah setiap masa..takut jadi apa2 kat sahabat nya itu.. akibat x tahan sangat, diorang (samseng kampungDusun yang cari pasal) tue setiing tempat untuk berjumpa… brader n sahabatnya pon set.. “ok” kata mereka.
At the time hari perjumpaan, brader tue tunggu la sahabat baiknya itu. Tunggu punya tunggu..x datang2 gak.. dlm pikiran dia mungkin sahabatnya dah pergi dulu kot. Dia pon pergi sorang diri bersua dengan samseng tue.. dengan harapan persengketaan mereka dengan sahabanya itu selesai.
Nasib baik brader tue bijak berdiskusi ngn samseng2 tue.. bincang punya bincang…
Settle!!..tp hati brader tue mmg hancur la pasal sahabatnya tue pengecut.. janji nak jumpa sama2 tp penipu..
Mcm mana klu brader tue kena blasah.. sapa nak back up dia? Jawab..jawab..
Sejak dari hari tue..dia dah tak anggap mamat tue sbg sahabt dia lg.. walaubagaimana pon brader tue tetap kawan dengan dia..
Sebab bagi brader tue… dia hanya kawan yang ada bila senang dan hilang bila susah.. klu sahabat, dia sentiasa ada ketika kita senang dan susah..
So, hati-hati pilih sahabat..kisah aku dulu ckuplah untuk jadi tladan k..

1 ulasan:

querida alin berkata...

bgus2..crite benar ni..lau leh kte filemkan..coz nt leh bagi pengajarn kt org len kan..