Followers

Selasa, 15 Februari 2011

Bukit Merah Lake Town

Gambar nie cuna hiasan semata-mata

Assalamualaikum.. Entry kali ni Zaman nak berkongsi pengalaman bercuti di Bukit Merah Lake Town.. Ini merupakan pengalaman bercuti paling best la.. huhu.. Terdapat 3 tempat yang menarik disini iaitu Waterpark, Echopark dan Pulau Orang Utan. Bayaran untuk pakej kombo bagi ketiga-tiga tempat ialah RM65 untuk 2 hari. Nk amik satu2 pun boleh. Terpulanglah kepada korang.. Tapi, Zaman amik kesemua la sbab bukan senang nk datang sini..

Ini merupakan senarai harga untuk tiket bayaran masuk untuk kesemua tempat k.



Untuk lawatan pertama, zaman bersama crewnya (cik puan dialah) melawat Pulau Orang Utan. Best sangat sebab dapat melihat spesies yang smakin pupus ini. Yang lawaknya, terdapat orang Utan yang bernama Mat, Sonia, dan apa nama ntah lagi.



Dan yang menarik lagi, Orang Utan mempunyai 98% DNA yang sama dengan manusia. Bilangan gigi juga adalah sama dengan manusia iaitu 32. Yang paling penting lagi, kitaran haid dan masa mengandung pon sama dengan kita. Maksud Zaman ialah sama dengan perempuan. Tapi ingat, jangan samakan perempuan dengan orang utan ye.. nanti kena cubit sbab Zaman dh pon kena. huhu..

Kami turun dari bot untuk pergi ke Echopark

Namanya Binturong..Comel sih..

Seterusnya ialah Echopark. Tempat binatang yang paling best. Korang pernahh dengan Binturong? Spesies yang sangat comel... Di dalam Echopark lagi ada arnab, tupai, hamster, memerang, monyet kecik (comel), nuri dan macam2 lagi. Semuanya comel2 dan manjja2. Rasa macam x nak balik. Nak duduk ja dalam tu samapi puas. Tapi apakan daya, waterpark memanggil-mangil.. huhu..


Seterusnya, kami menaiki cabel chair untuk turun ke waterpark. dari atas kami dapat melihat pemandangan menarik kawasanb mandi-manda. teringat jugak kenangan mandi-manada bersama kawan2 di Lost World of Tambun suatu ketika dahulu.




Demikian saja pengalaman Zaman bersama crewnya untuk percutian pada kali ini. Jumpa lagi nanti k.

3 ulasan:

ღmiSs JuLietღ berkata...

bile plak g lake town ni....
bes kew??
cm bese jew

sEcaWaN hORlick berkata...

Best..best sgt.. haha..

ღmiSs JuLietღ berkata...

bes la sgt...
"tgn di bahu,,mata ke ats"