Followers

Jumaat, 21 Januari 2011

Nasmir Pesisiran Sungai Kinta



Kedai makan Nasi Kandar Nasmir Pesisiran Sg Kinta terletak di tengat-tengah bandar Ipoh. Lokasinya begitu strategik kerana terletak bersebelahan dengan Sg Kinta dan jalan menuju ke Stesen Keretapi Ipoh. Ini antara makanan yang biasa di pesan oleh Zaman Mohammad semasa berkunjung ke kedai makan tersebut.
Siapa kata mamak tidak pandai buat tom yam? Walau pon rasanya agak kurang berbanding gerai tom yam di tempat lain, tetapi tidak bermakna ia tidak sedap. Nasi kandar yang disediakan juga mempunyai pelbagai jenis lauk pauk. Antaranya ayam madu, daging kurma, ayam goreng dan macam-macam lagi.
Landskap bagi kedai makan ini pula sangat cantik. Terdapat kolam renang untuk kanak-kanak bermandi manda di situ. Sesiapa yang tidak pernah berkunjung ke situ sementara masih di Ipoh maka sangat rugilah ia. huhu..

Ini antara makanan kegemaran Zaman Mohammasd ketika berkunjung ke kedai makan tersebut. Sangat lazat dan rangup.

5 ulasan:

Siti Azlin Iris berkata...

kau mkn mcm2 tp kering je aku tengok..huhu
suh ros bg lemak die skit..hehe

rose lyza berkata...

babun tol mak cik alin..sekeh kan...nk wt cmna, dia mmg kurus..x bleh nk wtpe dh..huhu

ღmiSs JuLietღ berkata...

huh x lme x mkn kt sne....

Zaman Mohammad berkata...

haha.. kepada alin dan juliet, rojer je klu nk pergi.. kita gi ramai2.. huhu..

Siti Azlin Iris berkata...

ros: bile kau mrah npk aku makin comel..hahaha
bad: boleh jer anytime bl ko nk blnje..haha