Followers

Pages

Jumaat, 29 Oktober 2010

Perlis

Assalamualaikum.. Perlis Indera Kayangan merupakan negeri terkecil dalam Malaysia. Walaupun keluasan negeri yang kecil, ia mampu menjana ekonomi dan keharmonian rakyat yang berbilang kaum. Dibawah pemerintahan Dato' Dr. Mat Isa bin sabu, Perlis kini mampu bersaing di peringkat global. huhu.. x percaya? aku boleh buktikan... haha.. tengok gambar di bawah.
Harum manis di eksport ke luar negara seperti Jepun, Brunei dan sebagainya.

Harum manis merupakan sejenis mangga yang hanya terdapat di negeri Perlis. Oleh kerana buah harum manis ini hanya terdapat di negeri Perlis, maka ia menjadikan buah ini popular dan berkelas tinggi. Sekilo boleh mencecah sehingga RM 11. Walau bagaimana pun, harga buah ini mengikut gred yang telah ditetapkan oleh Jabatan Pertanian Negeri Perlis.
Ni pokok dia.

Ni buah dia. Nak tengok isinya belah sendiri. huhu..

So, bagi mereka yang teringin merasai kelazatan buah ini boleh la berkunjung ke negeri Perlis dalam hujung bulan April kerna biasanya musim buah harum manis ini pada hujung bulan April. Ada banyak lagi tempat menarik di negeri Perlis. Jadi, kalau nak tahu apa lagi tempat menarik di negeri Perlis, teruskan mengikuti blog SECAWAN HORLICK ini.. Jumpa lagi.. Bye

4 ulasan:

Hafizzuddin Rubaee berkata...

segamat sama besar dgn perlis.huhu

Secawan Horlick berkata...

haha..

Nurul Afiqah berkata...

hmm..buah tu looks yummy..Maybe I should go there n taste it myself..

Secawan Horlick berkata...

yes.. just go. dont tguu-tggu.. huhu